Organizacja konferencji to nie lada wyzwanie. Lista zadań jest spora, czasu niewiele, a apetyt na sukces eventu spory. Przygotowanie programu, budżetu, rezerwacja hotelu, lista prelegentów i wreszcie promocja konferencji w hotelu. Czy wiesz jak skutecznie wypromować swoje wydarzenie, by bilety na nie wyprzedały się do ostatniej sztuki? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

Spis treści:

  1. Promocja konferencji w hotelu - od czego zacząć?
  2. Działania reklamowe w Internecie

Promocja konferencji w hotelu

Ktoś kiedyś nie bez powodu powiedział, że reklama jest dźwignią handlu. Miał rację, jest w tym sporo prawdy. Dzisiaj już nikt nie wyobraża sobie sprzedaży bez reklamy w Internecie.

Reklama w radiu, telewizji czy prasie jest nie tylko koszmarnie droga, ale również nieprecyzyjna w dotarciu do grupy docelowej. E-marketing to obecnie najskuteczniejszy i najczęściej wybierany kanał promocji. Sprawdzi się również w przypadku promocji konferencji w hotelu. Nie musisz zatrudniać agencji reklamowej i pakować ogromnych budżetów w reklamę w Internecie. W sieci reklamować może się każdy z nas. Do promocji konferencji wykorzystaj również działania z dziedziny marketingu tradycyjnego. Połączenie tych działań zwiększy sprzedaż Twojej konferencji i przyniesie korzyści wizerunkowe. Do promocji konferencji w hotelu zaangażuj partnerów i sponsorów konferencji.

Wszystkie ręce na podkład!

Gdzie się promować? I się nie zrujnować

Media społecznościowe to dziś ogromne platformy reklamowe.

Do społecznościówek należą: Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter oraz LinkedIn. Promocje konferencji w hotelu zacznij od założenia profilów firmowych w tych mediach. Wspomniany Facebook to dziś trzecia obok Google oraz Youtube’a wyszukiwarka internetowa. To na niebieskim profilu szukamy informacji i recenzji o firmie. Wniosek jest prosty, w mediach społecznościowych trzeba po prostu być.

W planie promocji konferencji w hotelu nie może zabraknąć również działań z zakresu e-mail marketing. Trzeci rodzaj reklamy w Internecie to platforma Google Adwords. System reklamowy Google pozwala na reklamę w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej.

Poznajmy dokładniej wszystkie możliwości.

Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram

Profile firmowe założone w mediach społecznościowych to nasze wizytówki w sieci.

Na profilach będziesz publikować sukcesy firmy, nowe produkty, nowe usługi oraz wydarzenia, w tym właśnie konferencje. W ramach promocji konferencji w hotelu będziesz prowadzić komunikację (czyli postować). Czyli wrzucać na profil zdjęcia i video oraz posty tekstowe. To content, który przyciągnie fanów, czyli Twoich potencjalnych klientów.

Publikuj zdjęcia z przygotowań konferencji, tworzenia listy prelegentów, spotkań ze sponsorami. Mają to być krótkie zapowiedzi typu „Pracujemy nad programem konferencji, wkrótce zdradzimy, kto znalazł się na liście prelegentów „stay tuned”. Kręć krótkie filmiki z przygotowań i wrzucaj je na Instagram i Twitter.

Obrazkami i krótkimi tekstami opowiadaj historię firmy. Dobry content znajdzie uznanie u odbiorców, którzy będą komentować i udostępniać Twoje posty. To darmowa wirusowa reklama!

Jak jeszcze wypromować konferencje w hotelu?

W przypadku Facebook’a i Instagrama skorzystaj z płatnego systemu reklamowego. W panelu reklamowym precyzyjnie określisz grupę docelową i z informacją o konferencji dotrzesz do zaangażowanych odbiorców, zainteresowanych tematyką Twojej konferencji. W postach reklamowych informuj odbiorców o ostatnich wolnych miejscach, promocji na bilety, odliczaniu do wielkiego dnia. Takie przekazy reklamowe mocniej angażują odbiorców.

Jeszcze kwestia finansowa. Ile musisz wydać na promocje konferencji? Zastanów się, ile chcesz wydać na reklamę na FB i Instagramie. Post sponsorowany można puścić już od kilkudziesięciu złotych. Więcej informacji znajdziesz w oficjalnym poradniku Facebook Ads.

Notatka prasowa

Twoje wydarzenie jest ważne, istotne i na tyle interesujące by dziennikarze chcieli o nim napisać? To świetnie, wyślij notkę prasową do odpowiednich redakcji.

Jeżeli Twoja konferencja jest ogólnopolska, nie ograniczaj się, napisz do wszystkich liczących się w mediach. W notatce załącz zaproszenie dla dziennikarzy na konferencje. Atrakcyjnie napisana notka prasowa potrafi ściągnąć na wydarzenie dawno niewidzianych reporterów. Dobrą zachętą dla dziennikarzy będzie również miejsce konferencji. Kto nie skusi się na wizytę w luksusowym hotelu nad jeziorem?

Hotel Magellan specjalizuje się w organizacji eventów biznesowych. Goście tego ośrodka, wielokrotnie wskazują, że to co przyciąga tutaj świat biznesu to atrakcyjna turystycznie lokalizacja. Informacja o konferencji powinna trafić również do bazy Twoich klientów. W Internecie znajdziesz sporo darmowych platform e-mail marketingowych np. Freshmail. Wśród tej grupy z pewnością znajdą się osoby zainteresowane udział w Twoim biznesowym evencie.

Jeżeli zależy Ci na wzmiankach w sieci, notatkę prasową wraz z zaproszeniem wyślij do influencerów działających w Twojej branży. Wizja pokazania się na imprezie, skorzystania z darmowych produktów to dla influenecerów szansa na wypromowanie siebie i swojej działalności. Dla Twojej firmy to darmowa reklama na blogu, vlogu czy w mediach społecznościowych zaproszonej osoby.

Nie zapominaj o instytucjach naukowych, uczelniach, fundacjach i stowarzyszeniach. Tego typu instytucje chętnie angażują się w inicjatywy zewnętrzne. Współpraca z placówkami naukowymi daje możliwość nadania konferencji poważniejszego charakteru. Co nie jest bez znaczenia ze względu na promocje konferencji.

Google Adwords

System reklamowy Google proponuje reklamę w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej. Reklama będzie wyświetlała się na konkretnie słowa kluczowe np. konferencje w hotelu, ciekawe konferencje medyczne. W plenerze słów kluczowych dobierzesz słowa odpowiednie dla Twojego wydarzenia.

W sieci reklamowej Twoją konferencję promować będą reklamy graficzne, banerowe lub reklamy video.

Włączenie reklamy Google Adwords wymaga specjalistycznych umiejętności. O ile samodzielnie założyć konto firmowe w platformie, jako początkujący możesz mieć problem z włączeniem odpowiedniej i skutecznej reklamy. Rekomendujemy skorzystanie z usług osoby doświadczonej. Specjalista wyliczy budżet, zaproponuje miejsca reklamowania się i dobierze odpowiednie słowa kluczowe.

Szukasz miejsca na swoje konferencje? Sprawdź ofertę biznesową Hotelu Magellan.

Zobacz ostatnie posty