Bierzesz udział w różnych wydarzeniach biznesowych.
Biała koszula i czarne eleganckie spodnie to podstawowe elementy Twojej garderoby. Czujesz się w nich bezpiecznie i pewnie podczas służbowych spotkań. Czy taki duet sprawdzi się również jako strój na konferencje? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tym artykule.
Wspólnie przebrniemy przez wszystkie sztywne zasady biznesowego stylu.
Spis treści:
- Konferencje w hotelu
- Stwórz swój strój na konferencje
- Styl business formal
- Styl business causal
- Tego nie możesz założyć na konferencję!
Biznesowe i naukowe konferencje w hotelu. Jak się na nie ubrać?
Podobno kobiety mają zawsze za mało ubrań. Z pewnością coś w tym jest. Odpowiedź jest prosta i dobrze ją Panowie zapamiętajcie. Kobiety mają za mało ubrań... Na każdą okazję.
Jedna biała, elegancka koszula w końcu straci na swojej uniwersalności. Przygotowując strój na konferencje w hotelu, trzeba zacząć od podstawowej kwalifikacji.
Chodzi oczywiście o charakter wydarzenia. Samo miejsce, czyli hotel narzuca na nas styl wydarzenia. Jeżeli wydarzenie odbywa się w luksusowym hotelu, nasz strój powinien być dopasowany do tego miejsca.
Liczba hotelowych gwiazdek rośnie wraz z rangą naszej konferencji. Przejdźmy do konkretów. Konferencje dzielimy na biznesowe i naukowe. Oba wydarzenia różnią się stopniem formalności ubioru.
Organizatorzy zaczęli przywiązywać większą uwagę do strojów, dlatego na wielu zaproszeniach pojawia się informacja, jaki strój jest wymagany. (Taka informacja pojawia się w lewym dolnym rogu zaproszenia). Jeśli na Waszym zaproszeniu brak takiej adnotacji, nic straconego. Określając kilka elementów, z łatwością wybierzecie odpowiedni ubiór. Zacznijmy od krótkiej ankiety.
Odpowiedz sobie na te pytania:
- Jaki, to rodzaj konferencji? Biznesowa czy naukowa?
- Gdzie odbędzie się konferencja? W sali konferencyjnej niedaleko Warszawy, w sali szkoleniowej w Łodzi, czy w sali konferencyjnej w malutkiej, wiejskiej miejscowości? (Uwierz mi wielkość miejsca na konferencje, ma znaczenie)
- Występujesz w roli prelegenta, czy słuchacza?
- Jaki jest Twój status społeczny? Masz tytuł naukowy? Jesteś prezesem firmy, czy pracownikiem korporacji? Będziesz reprezentować firmę?
- Czy sala konferencyjna jest wyposażona w klimatyzację? (w przypadku konferencji w hotelu, klimatyzacja w salach to oczywistość)
Sporo tych, ale spokojnie wspólnie przez to przebrniemy 🙂
Rozkodujmy ten dress code
Stroje na konferencje mają być czyste, wyprasowane oraz wygodne. Wygodny strój na konferencje zbuduje Wam cały dzień.
W wygodnym ubraniu czujemy się swobodnie i pewni siebie. Nic nie krępuje naszych ruchów, nie psuje nam humoru, nie skupia naszej całej koncentracji na ciasnych spodniach. No dobrze, skoro wiemy, że strój na konferencje w hotelu ma być wygodny i schludny. Czas na trudniejszy krok.
Czas na określenie, jaki styl ubioru nas obowiązuje.
Business formal
To najczęściej obowiązujący styl na konferencjach w hotelu. To taki biurowy uniform.
Ubrania są w bezpiecznych kolorach: białym, czarny, granatowym, szarym, czy brązowym. Mają być to ubrania dobrej jakości, o nienagannym wyglądzie. Ciemniejsze barwy są raczej zarezerwowane na wieczorne wyjścia, jeżeli konferencja w hotelu trwa od rana do wieczora, warto wziąć pod uwagę jednak: szarość oraz granat.
Biznesowy strój dla niego
Wyznacznikiem stroju biznesowego klasycznego dla mężczyzn jest oczywiście obowiązkowy garnitur.
Dopasowany do figury z dobrego materiału, czarny, granatowy lub ciemnobrązowy garnitur. Przejdźmy teraz do kwestii dodatków. Co jeszcze powinien mieć na sobie gość konferencji biznesowej?
Uzupełnieniem garnituru będą:
- obowiązkowy krawat,
- biała lub jasnoniebieska koszula na długi rękaw,
- sznurowane klasyczne buty,
- skarpety w odcieniu zbliżonym do garnituru.
Powiecie teraz, jak mężczyzna ma się czuć wygodnie, wystrojony w garnitur z krawatem pod szyją...
Oczywiście, że tak ubrany mężczyzna może, poczuć się wygodnie wystarczy, że wie jak funkcjonować w takim uniformie. Mężczyzna w garniturze siedząc, zawsze rozpina marynarkę. Natomiast stojąc, zawsze pamięta o zapiętym górnym guziku w dwurzędowej marynarce. Atmosfera na konferencji w hotelu robi się swobodna? Śmiało to moment, kiedy można zdjąć marynarkę, oczywiście pod warunkiem, że mężczyzna ma pod nią koszulę na długi rękaw.
Biznesowy strój na konferencję dla niej
W tym stylu dla kobiet zarezerwowanych jest więcej możliwości. Panie mogą włożyć:
- sukienkę,
- damski garnitur,
- żakiet i spódnicę,
- żakiet i spodnie ,
- elegancką koszulę i spodnie,
- elegancką koszulę i spódnicę.
Możliwości jest naprawdę sporo…
Kolory, jakie obowiązują panie to: biel, czerń, granat, brąz, ciemna zieleń. Ubrania powinny być eleganckie, wykonane z dobrej jakości materiałów. To ubrania dopasowane do figury, bez wzorów i błyszczących elementów. Jeżeli panie decydują się na spódnice, muszą pamiętać, że powinny to być spódnice dopasowane do marynarki o odpowiedniej długości. Jakiej?
Spódnica powinna zakrywać kolana lub kończyć się lekko nad kolanem. Co z dodatkami?
Do idealnego biznesowego stroju, każda kobieta potrzebuje jeszcze zakrywających palce i pięty butów na maksymalnie 5 - centymetrowym obcasie. Do tego skromna biżuteria, czarna torba, rajstopy w kolorze skóry lub czarne. Jesteś gotowa na konferencje w hotelu.
Dużo swobody w business casual
To lżejsza wersja stylu biznesowego. Nadal jest elegancko, ale mniej nieco mnie formalnie. Panowie mogą zdjąć krawaty, a panie mogą założyć ubrania w jaśniejszych kolorach.
Styl business casual coraz odważniej wchodzi na konferencyjne sale. Widoczny jest na konferencjach biznesowych, jak i naukowych. Wszystko zależy od charakteru konferencji. Mając na uwadze zacne naukowe grono gości, warto jednak zdecydować się na bardziej formalny styl.
Lekkość tego stylu jest uzupełnieniem rangi wydarzenia. Im mniej formalnie tym jesteśmy bardziej casual. W przypadku konferencji w hotelu doskonale sprawdzi się zarówno business formal, jak i biznesowy casual. Jednak zwycięzcę wyłoni dopiero charakter samego wydarzenia. Wasza już w tym rola:) Styl business casual nie trzyma się mocno biurowo, biznesowych reguł. Można sobie pozwolić na luźniejsze, jaśniejsze tkaniny. Przejdźmy jednak do konkretów 🙂
Casualowy strój na konferencję dla niej
Do biznesowej garderoby dołączają klasyczne spodnie, koszulki oraz kardigany.
Kobiety mogą zamienić jedwabną koszulową bluzkę na białą klasyczną koszulkę i uwaga... Zrezygnować z marynarki! W casualowym stylu znajdziemy większą gamę kolorystyczną. Ubrania mogą być w żywych kolorach z delikatnymi wzorami. Torebka nie musi być dopasowana do całego stroju. Podobna dowolność obowiązuje w przypadku butów. Panie mogą sobie pozwolić na buty odkrywające palce czy piętę, nie tylko w czarnym kolorze. To nadal elegancki strój, który sprawdzi się na konferencji w hotelu, lecz już o wiele bardziej komfortowy.
Swobodnie i bez krawata
W przeciwieństwie do kobiet, mężczyzna może sobie pozwolić na więcej swobody. Na konferencje w hotelu, nie musi zakładać wspomnianego już krawata i nie musi zakładać marynarki.
Mężczyzna może założyć koszule w większej gamie kolorystycznej. Nadal obowiązuje długi rękaw. Czym może zastąpić koszulę? Do wyboru panowie mają jeszcze: koszule oxfordzkie oraz koszulki polo. Do tego gładki sweter, kardigan i gotowe.
Indeks ubrań zakazanych
Zakładamy je niemal codziennie. Stanowią nieodłączny element naszej garderoby. Pasują do wszystkiego i występują w różnych fasonach. Nasze ukochane jeansy! Niestety one również znalazły się na liście zakazanych strojów na konferencje. Ich długa historia i wręcz legendarna pozycja w świecie mody, nie pomogą w starciu z konferencyjną etykietą. Nie są jednak osamotnione.
Czego jeszcze nie wypada zakładać na konferencje w hotelu?
Na tej liście znalazły się jeszcze:
- sandały,
- krótkie spodenki,
- ubrania z dużymi logotypami,
- ubrania w błyszczących, przezroczystych tkanin,
- koszulki na ramiączkach.
Organizatorzy mają naprawdę sporo pracy przy tworzeniu konferencji w hotelu.
Trzeba zadbać o tyle szczegółów: sala konferencyjna, catering, sprzęt, klimatyzacja, obsługa itd. My jako goście, też musimy się odpowiednio przygotować do tego wydarzenia, właśnie wybierając odpowiedni strój.
Wskazówki opisane wyżej, ocalą nas przed ubraniową wpadką i pozwolą nam się czuć swobodnie. Konferencyjny dress code, został rozkodowany 🙂
Planujesz konferencję? Chcesz zorganizować szkolenie lub imprezę integracyjną dla pracowników?
W Hotelu Magellan zorganizujesz wydarzenia biznesowe na wysokim poziomie. To idealny hotel na konferencję. Sprawdź ofertę hotelu Konferencje.