Organizacja imprezy integracyjnej w hotelu. Ile to kosztuje?

organizacja imprezy integracyjnej w hotelu

Za sukcesami każdego przedsiębiorstwa stoją ludzie. Pracownicy firmy, którzy jako drużyna codziennie walczą o zadowolenie klientów, laury konsumentów, nagrody uznania w branży. Chyba już nikogo nie trzeba przekonywać, że organizacja szkoleń i imprez integracyjnych dla pracowników, to inwestycja, która się opłaci.

Jeżeli stoisz przed wyzwaniem stworzenia takiego eventu dla swojej firmy,

zacznij od budżetu i naszego artykułu. Bo właśnie w nim zdradzimy, ile tak naprawdę kosztuje organizacja imprezy integracyjnej w hotelu w województwie łódzkim. Zaczynamy!

  1. Rodzaje imprez firmowych. Dla kogo impreza integracyjna?
  2. Co wchodzi w skład ceny imprezy integracyjnej w hotelu?
  3. Ile kosztuje wynajęcie sali konferencyjnej?
  4. Dodatkowe atrakcje = dodatkowe koszty?

Organizacja imprezy integracyjnej w hotelu w województwie łódzkim. Po co i dla kogo?

Twój biznes ma się naprawdę dobrze, firma się rozwija, produkty znikają ze sklepowych półek jak ciepłe bułeczki. Twoi pracownicy to zgrany, efektywny zespół, który z roku na rok odnotowuje rekordy sprzedażowe. Świetnie!

Takim pracownikom należy się nagroda. Premia? Vouchery? Wyjazd firmowy do hotelu?

Czemu nie, w końcu nie od dziś wiadomo, że najlepszy system motywujący pracowników to  ten w formie gotówki, nagród rzeczowych lub w formie wyjazdu firmowego do trzygwiazdkowego hotelu. Skupmy się na tej ostatniej formie motywacji pracowników. Jeżeli Twoja firma odnotowuje sprzedażowe sukcesy to znak, że Twój zespół to urodzeni handlowcy, specjaliści na wagę złota. Być może sukces tkwi w inwestowaniu w pracowników.

W jaki sposób? To proste, wysyłając pracowników na szkolenia i warsztaty, organizując dla nich eventy firmowe i wyjazdy integracyjne. Przypomnijmy sobie w naprawdę dużym skrócie, najważniejsze eventy firmowe, które warto organizować.

A. Szkolenia

Organizowane dla pracowników w jednym konkretnym celu. Zespół ma zdobyć nowe, ważne umiejętności, poszerzyć wiedzę, zdobyć nowe kwalifikacje. Nasza sugestia? Nie ma co oszczędzać na szkoleniach, a już na pewno na szkoleniowcu. Trzeba zatrudnić fachowca, który przeprowadzi profesjonalny kurs. Organizacja szkolenia w hotelu biznesowym to pewność, że taki event zostanie profesjonalnie przygotowany.

Wiedza przekazywania w odpowiedni sposób i w odpowiednich warunkach przynosi doskonałe rezultaty.  Do przeprowadzania szkolenia w hotelu potrzebujesz wynająć salę konferencyjną oraz zapewnić przerwę na kawę. Do pomocy masz jeszcze profesjonalny personel, który na eventach biznesowych dosłownie zjadł zęby.

B. Imprezy integracyjne

To wydarzenia, na które pracownicy czekają cały rok. Naprawdę tak jest. Zapytajcie swoich kolegów z pracy. Impreza integracyjna może mieć formę wycieczki pracowniczej do jakiegoś kurortu turystycznego.

Może być po prostu imprezą dla pracowników połączoną z kreatywnymi warsztatami, grami zespołowymi.  Z reguły firmy decydują się organizować imprezy integracyjne w hotelu. Cena? Ta niestety zależy od wielu czynników. W koszcie organizacji znajdziesz wynajem sali konferencyjnej, posiłki, nocleg oraz dodatkowe usługi hotelowe. O tym ile dokładnie kosztuje organizacja imprezy integracyjnej w hotelu w województwie łódzkim, dowiesz się za chwile. W dalszej części artykułu rozłożymy ten koszt na czynniki pierwsze;)

C. Imprezy firmowe

Tak to bardzo ogólne określenie. Do worka z napisem imprezy firmowe, wkładamy ważne dla firmy wydarzenia. Jubileusze, nowe kontrakty, nagrody branżowe, globalne sukcesy firmy.

Taka impreza firmowa w połączeniu z wieczornym, wykwintnym bankietem, występem zespołu i noclegiem dla gości jest najdroższą opcją imprezy firmowej. Koszt? Od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Opisane wyżej eventy firmowe należą do najpopularniejszych, czyli najczęściej organizowanych przez przedsiębiorstwa. Każdy z nich różni się wielkością, zakresem usług oraz kosztem organizacji. Odpowiadając na pytanie, który rodzaj eventu warto, a nawet trzeba organizować. Zastanów się jaki cel biznesowy ma spełniać dana impreza firmowa. W naszym artykule skupimy się na naszym, znajomym podwórku i odpowiemy na pytanie, ile kosztuje organizacja imprezy integracyjnej w hotelu w województwie łódzkim?

Jaka jest cena imprezy integracyjnej w hotelu?

Zacznijmy od kwestii najważniejszej. Zanim wyślesz zapytanie ofertowe do danego hotelu, musisz wiedzieć, kiedy dokładnie odbędzie się Twoja impreza, ilu uczestników będzie brało w niej udział oraz dla ilu osób planujesz nocleg w hotelu? Druga kwestia to usługi hotelowe.

Zastanawiałeś się, czego będziesz potrzebował  do organizacji imprezy integracyjnej w hotelu? Potrzebna będzie sala konferencyjna, teren zewnętrzny? Zwykle w skład ceny organizacji takiej imprezy w hotelu wchodzą: nocleg, sala konferencyjna/szkoleniowa, posiłki i nocleg. Ta cena zależna jest już od charakteru imprezy, potrzebnych sal, ilości posiłków oraz dodatkowych usług. Pamiętaj, że piszemy tutaj o kosztach, jakie poniesiesz, jeśli organizacją imprezy zajmujesz się sam i jedynie wybierasz miejsce na event.

Jeżeli organizacją integracją zajmie się firma eventowa, która zadba o przygotowanie scenariusza, tematu przewodniego imprezy, musisz szykować się na dodatkowy koszt. Oczywiście możecie czerpać z doświadczenia zespołu sprzedaży eventów biznesowych, skorzystać z ich sprawdzonych tipów, to usługa raczej darmowa.

Koszt wynajęcia sali konferencyjnej

To w końcu impreza integracyjna, więc nie może zabraknąć wspólnych kreatywnych warsztatów, zmagań grupowych oraz zagadek i łamigłówek. W trakcie tych zajęć zespołowych będziecie się integrować jako zespół, zdobywać nowe umiejętności, poznawać się. A jak wspólne zmagania intelektualne, to koniecznie musicie mieć salę konferencyjną lub szkoleniową.

Hotel oferuje wynajęcie samej sali konferencyjnej np. na jednodniowe lub kilkugodzinne szkolenie, lub pakietu integracyjnego,

w skład którego wchodzi właśnie wynajem sali szkoleniowej. Największe zainteresowanie eventami firmowymi, hotele odnotowują od marca do czerwca oraz w okresie wrzesień-październik. Wiedząc to, nie czekaj z rezerwacją hotelu na swój event, najlepsze miejsca szybko przestaną być dostępne.

Dlaczego wspominam o tym? Aby uświadomić Ci, że na cenę organizacji imprezy integracyjnej w hotelu w województwie łódzkim, nie ma wpływu dany sezon turystyczny. W czerwcu nie będzie drożej, jak również, nie będzie taniej w listopadzie. Piszemy o cenach  hotelu w województwie łódzkim, nie w kurorcie turystycznym (góry, nad morzem). Oczywiście możesz liczyć na promocje, w okresach mniejszego zainteresowania. Pozostaje Ci bacznie obserwować oferty wybranych hoteli w regionie.

Wróćmy jednak to tematu ceny wynajmu sali konferencyjnej. Jest on zależny od powierzchni i czasu na jaki zostaje rezerwowana sala. W Hotelu Magellan możesz wynająć salę na 4h lub 8 h w ciągu dnia.

Druga kwestia wielkość sali. Salę o powierzchni 50m2, salę konferencyjną mierzącą 305 m2. Co otrzymujemy w tej cenie? To w pełni profesjonalnie wyposażona sala na szkolenie czy konferencję.

Do dyspozycji gości są: sprawny sprzęt audio, mikrofony, rzutnik, projektor. To odpowiednio oświetlone i klimatyzowane sale biznesowe. Przy rezerwacji koniecznie upewnij się, że sala, którą jesteście zainteresowani, ma to wszystko na wyposażeniu. Uważajcie na oferty, w których hotel oferuje rzutnik, krzesła czy klimatyzację za dodatkową opłatą. To jawne oszustwo. Sale w profesjonalnych hotelach kasy business to profesjonalne sale przygotowane na potrzeby klienta biznesowego.

Jeśli nie sala konferencyjna, to co?

No dobrze, organizacja konferencji w hotelu w województwie łódzkim nie ogranicza się jedynie do zajęć zespołowych w sali konferencyjnej. Chcesz zaskoczyć swoich pracowników?

Pomyśl o wynajęciu terenu zewnętrznego przy hotelu. Może to być leśny amfiteatr lub ogród. W takim miejscu zarezerwowanym na wyłączność możecie zorganizować ognisko, grilla lub zabawy zespołowe na świeżym powietrzu.

Imprezy integracyjne w plenerze cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Dodatkowo organizowane w okresie letnim, są namiastką wakacyjnego urlopu z kolegami. Możesz wynająć np. amfiteatr.

Nocleg i posiłki. Jeżeli Wasz wyjazd integracyjny będzie trwał kilka dni, to oczywiste, że uczestnicy imprezy noc spędzą w hotelu.

Nocleg to koszt, który wchodzi w skład ceny organizacji imprezy integracyjnej w hotelu. Cena tak naprawdę jest zależna od ilości osób, które będą nocowały w ośrodku.

Co istotne, jeśli na swój event wybraliście hotel spa, pamiętajcie, że w cenie noclegu uczestnicy imprezy otrzymują śniadanie oraz nielimitowany wstęp na strefę Wellness (basen, sauny, jacuzzi). Cena noclegu dla uczestników to w przypadku imprez firmowych zawsze kwestia indywidualna. Koszt noclegu wyliczany jest na podstawie ilości uczestników imprezy. Można się spodziewać, że im więcej osób będzie nocowało w hotelu, tym mniej zapłacisz na nocleg. To jeden z rabatów, na który możesz, liczyć organizując imprezy integracyjne w hotelu.

Szerzej o tym temacie piszemy nieco dalej.

Pozostała nam jeszcze kwestia posiłków. Wykupując nocleg w cenie mamy również śniadanie. Kolejne planowane posiłki tj. obiad, kolacja są już dodatkowo płatne. Nie każdy organizator konferencji o tym pamięta, dlatego rezerwując hotel, poproś dział sprzedaży o uwzględnienie posiłków do wyceny.

Dodatkowe usługi

Na imprezie integracyjnej w hotelu, nie samym jedzeniem i noclegiem człowiek żyje. Dlatego w programie swojej imprezy firmowej, pomyśl o dodatkowych atrakcjach. Nasze propozycje? Jeżeli Twoi pracownicy będą bawić się w hotelu SPA, pomyśl o relaksującym masażu dla uczestników wyjazdu. Jeśli nie masaż, to może peeling, albo jakiś zabieg na ciało? Ceny takich pakietów, zestawów ustalisz z działem sprzedaży hotelu. Pamiętaj, że zabiegi w SPA to zawsze usługa dodatkowa płatna.

Jednak to nie koniec dodatkowych kosztów. Jeżeli Twoi goście będą chcieli w czasie przerwy zagrać w bilard, wybrać się na wycieczkę rowerową, Ty jako organizator będziesz musiał za to zapłacić.

Na życzenie klienta i oczywiście za dodatkową opłatą, hotel przygotuje dla Twoich gości grill lub ognisko w ogrodzie,

opracuje trasę w parku linowym, zorganizuje wieczorną imprezę w hotelowej dyskotece i przygotuje sprzęt sportowy. Zastanów się, jakich atrakcji oczekują Twoi pracownicy? Czy  po wielogodzinnych warsztatach w sali konferencyjnych, będziecie mieć ochotę na odprężający masaż czy będziecie mieć ochotę na taneczne szaleństwo na parkiecie? Skorzystaj z opinii pracowników oraz z doświadczenia hotelu. Dział sprzedaży odpowiedzialny za wydarzenia biznesowe, podpowie, które usługi cieszą się największą popularnością, które atrakcje warto zorganizować. Taki dział specjalistów służy swoją wiedzą i doświadczeniem.

Wykorzystaj to.

Rabaty i promocje

W końcu każdy z nas lubi kupić coś taniej. Organizacja imprezy integracyjnej w hotelu, do najtańszych nie należy. Tutaj chciałoby się zaoszczędzić, tego zamówić mniej i już cena o kilka złotych leci w dół. Nie zawsze jednak zapłacisz mniej, jeśli zamówisz czegoś mniej. W przypadku branży hotelowej na zniżkę lub rabat możesz liczyć w sytuacji, kiedy zarezerwujesz więcej. Tak, naprawdę.

Rabaty w dużej mierze zależą od ilości gości, oraz ilości noclegów i dotyczą głównie pokoi oraz sal konferencyjnych. chociaż nie ma co ukrywać, że możesz też liczyć na rabacik na usługi SPA. Wszystko ustalasz indywidualnie z działem sprzedaży. Jeżeli Twoja impreza integracyjna w hotelu to wydarzenia kameralne, na kilkanaście osób poszukiwania promocji zacznij od przeglądania ofert w okresie mniejszego zainteresowania.

Największy boom, branże hotelowe rejestrują w okresach: marzec – czerwiec, wrzesień – październik. Ofert biznesowych w niższej cenie, szukaj od stycznia do lutego.

Zimowa integracja w hotelu też może być udaną imprezą firmową. 

Jeżeli szukasz hotelu na organizację imprezy integracyjnej dla swojej firmy, sprawdź ofertę Hotelu Magellan.

To nowoczesny Hotel SPA&Business ze sporym doświadczeniem w organizacji imprez firmowych.